Marketing medyczny

Jak Pozyskiwać Pacjentów ?


Jest wiele kanałów pozyskiwania nowych pacjentów, a najbardziej efektywne i mierzalne są kanały internetowe. Internet daje wiele możliwości w tym zakresie a głównymi sposobami na zdobycie pacjenta są:

  • Własna strona internetowa
  • Wizytówka Google
  • Portal Branżowy np. bliskilekarz.pl czy znanylekarz.pl
  • Płatne kampanie google i facebook
  • Kampanie wizerunkowe na portalach horyzontalnych np. wp.pl czy onet.pl
  • Internetowy system poleceń

Każde z powyższych źródeł ma swoją specyfikę i wymaga bądź indywidualnego podejścia bądź elementarnej wiedzy związanej z działaniami online.

Jak pozyskiwać pacjentów za pomocą strony internetowej?

By odpowiedzieć na pytanie jak używać własnej strony www do pozyskiwania pacjentów, należy zdefiniować:

  • Kim są potencjalni pacjenci, czyli profil klienta do którego chcemy skierować naszą ofertę. Np. Ortopeda ze specjalnością rekonstrukcji więzadeł kolanowych, szukać będzie w grupie aktywnie uprawiających sport osób, które mogą lub mogły mieć kontuzje związane z aktywnością.
  • Co oferujemy pacjentom z grupy docelowej np. wstępną diagnozę, rozwiązanie problemu od diagnozy przez zabieg po rehabilitację.
  • Jakie funkcjonalności posiada lub powinna posiadać strona internetowa gabinetu lekarskiego lub kliniki? Np. czy zbierać tylko dane potencjalnych pacjentów, czy pozwalać na umawianie wizyt czy poradę zdalną.
  • Czy będziemy sprowadzać na stronę potencjalnych pacjentów aktywnie np. płatne kampanie google czy też pasywnie czyli merytoryczne treści i artykuły medyczne.

Mając odpowiedzi na powyższe pytania, można budować bądź też aktualizować istniejącą stronę internetową praktyki czy kliniki. Kluczowe dla działania strony jest jej podział na część merytoryczną, która pokazuje wiedzę i skupia się na rozwiązaniu problemu czyli kontuzji bądź też choroby pacjenta i część kontaktową, która z kolei pozwala na kontakt z lekarzem, umówienie wizyty bądź poradę zdalną.

W przypadku portalu bliskilekarz.pl wizytówka lekarza pozwala na profesjonalną prezentację praktyki i wiedzy medycznej a dedykowana strona w ramach portalu bliskilekarz, pozwala na aktywną promocję jej poprzez szereg działań związanych z social media i wizytówkami google. Dodatkowo publikowanie specjalistycznych artykułów medycznych pozwala na pokazanie swojego doświadczenia i dorobku praktycznego oraz naukowego. Dzięki, temu całościowo portal bliskilekarz.pl może zastąpić stronę internetową.

Jak zarządzać wizytówką w google i dlaczego warto ją posiadać?

Wizytówka gabinetu, praktyki medycznej bądź kliniki spełnia szereg funkcji informacyjnych. Pozwala, również na opiniowanie praktyki oraz interakcję z pacjentami. Umożliwia publikowanie charakterystyki oferowanych porad i zabiegów oraz pozwala prezentować ich przedziały cenowe. Wizytówka w Google daje możliwość prezentowania artykułów oraz specjalnych treści, mogących być interesującymi dla pacjentów. Wizytówka w połączeniu ze stroną internetową i np. marketingiem sprzedażowym na portalu bliskilekarz.pl, daje bardzo szerokie możliwości dotarcia do nowych pacjentów.

Marketing medyczny

Marketing i pozyskiwanie pacjentów na portalach branżowych.

Portale branżowe takie jak bliskilekarz.pl pozwalają na prezentowanie swojej praktyki lekarskiej, podobnie jak wizytówka Google. Jednak w przypadku branżowego portalu prezentowane treści trafiają do sprofilowanego grona odbiorców. Dlatego wartościowe portale posiadają pacjentów zmotywowanych w poszukiwaniu porady, zabiegu bądź wystawienia recepty. Mogą również szukać rehabilitacji czy możliwości zakupu specjalistycznego sprzętu, jednak generalnie są to potencjalni pacjenci.

Dzięki temu, dobrze zaprezentowana wizytówka na bliskilekarz.pl daje wartościowy wkład w rozwój praktyki lekarskiej i pozyskiwanie pacjentów dla rozmaitych klinik prywatnych oraz publicznych, oferujących całe spektrum usług.

Pozytywne opinie pacjentów i prawdziwe wpisy zwiększają zaufanie do lekarzy oraz sprawiają, że nowi pacjenci chętniej wybierają danego specjalistę. Publikacje artykułów ze swojej specjalności i nowości dla pacjentów, zwiększa poziom zaufania do konkretnego lekarza. Profesjonalna wizytówka pozwala również na zastąpienie strony internetowej lekarza i pozwala na prezentację praktyki w sposób optymalny zarówno dla lekarza jak i pacjenta.

Płatne kampanie na facebooku i google w celu pozyskania pacjentów.

Wszystkie aktywne i płatne kanały zdobywania pacjentów, wymagają trzech rzeczy:

  • Wiedzy jak prawidłowo konfigurować, analizować i prowadzić kampanię płatną.
  • Budżetu często sięgającego tysięcy złotych, by zrealizować minimalne założenia kampanii.
  • Landing page bądź strony internetowej, pozwalającej na konwersję zdobytych pacjentów.

Dla większości indywidualnych praktyk lekarski, próg wejścia związany z kosztami, wiedzą i czasem sprawia, że kampanie płatne Google i Facebook nie są prowadzone. Przez co taka aktywność, wymaga wsparcia zewnętrznej agencji. Co z kolei zwiększa koszty, wymaga czasu na znalezienie i kontrolę działań. Kluczowym elementem poza kosztami, wiedzą i czasem jest miejsce na jakie kierowany jest potencjalnych pacjent. Jeśli jest to strona internetowa, musi ona być związana profilowo z formą i rodzajem prowadzonych działań, a przy tym sprawna technicznie by pacjenci w łatwy oraz pewny sposób mogli skontaktować się lub zostawić dane kontaktowe do siebie.

Kampanie wizerunkowe na portalach horyzontalnych.

Działania na portalach takich jak wirtualna polska, onet czy gazeta.pl, to odpowiednik reklam telewizyjnych. Tylko największe kliniki i podmioty z branży medycznej mogą pozwolić sobie na tego rodzaju aktywność. Wymaga ona dużych środków kapitałowych oraz czasowych. Aktywność ta może być targetowana na poszczególne grupy docelowe, jednak co do zasady są to działania o charakterze masowych i gównie promocyjnych a nie sprzedażowym ( mającym na celu pozyskanie konkretnych klientów/pacjentów).

Marketing medyczny i pozyskiwanie pacjentów na portalach branżowych

Internetowy system poleceń do pozyskiwania pacjentów.

Marketing partnerski czy marketing poleń w branży medycznej to nowość. Portal bliskilekarz.pl łączy w sobie doświadczenie w prowadzeniu działań sprzedażowo-marketingowych z branżą medyczną. Dzięki temu połączeniu możliwe jest pozyskiwanie pacjentów przy użyciu obecnego grona klientów (pacjentów) oraz zewnętrznych podmiotów profilowo pasujących do charakterystyki poszukiwanych pacjentów. W skrócie grupa Partnerów używających spersonalizowanych kodów partnerskich, pozyskuje nowych pacjentów na określoną praktykę lekarską bądź usługi medyczne kliniki. W zamian za to otrzymują oni ustalone wynagrodzenie w określonych modelach rozliczeniowych.

Najczęściej spotykanie modele rozliczeń to:

  • Kliknięcia w link i przekierowanie na wizytówkę lekarza
  • Rejestracja bądź umówienie wizyty tzw. lead
  • Zakup sprzętu medycznego lub opłacenie wizyty

Podsumowanie jak pozyskiwać pacjentów w Internecie?

Wszystkie działania prowadzone w sposób właściwy mają szanse przynieść nowych pacjentów. Każdy z kanałów ma swoją specyfikę i może a nawet powinien działać synergicznie do pozostałych. Z punktu widzenia lekarza najważniejsze jest jak najszybsze i jak najbardziej sprofilowane działanie prowadzące do widoczności wśród grupy nowych pacjentów a tym samym ich pozyskanie. Portale branżowe wydają się idealnie wpasowywać w to kryterium. Z jednej strony pozwalają na prezentację praktyki w sposób profesjonalny i możliwie szeroki a przy tym nie angażujący dla lekarza.

W przypadku działalności bliskiego lekarza, wszystkie pozostałe działania mogą być wykonane w jednym miejscu i połączone w jedną całość. Doświadczenie z wielu branż multi-dyscyplinarnego zespołu, pozwala na prowadzenie wszystkich aktywności w ramach jednego podmiotu, co dla pojedynczej praktyki lekarskiej jak i dużej kliniki stanowi duże ułatwienie oraz daje możliwość osiągnięcia optymalnych efektów w pozyskiwaniu nowych pacjentów.


Jesteście Państwo zainteresowani ? Skontaktujcie się z nami kontakt z BOK, porozmawiajmy, a na pewno dobierzemy odpowiednią formę reklamy dedykowaną dla Państwa działalności.

Jeśli masz pomysł na inną formę współpracy także zapraszamy do rozmowy. Nie zamykamy się na niestandardowe propozycje !